Idag byter vi logga!

---

Spännande framtid

Idag byter Baker Tilly World wide sitt varumärke. Vi låter fågeln flyga och in med en något mer modernare logga samt att vi nu blir mer enhetliga över hela världen.

 

Hur kommer det sig att Baker Tilly rebrandar?

Baker Tilly-märket utvecklades ursprungligen för ett enda företag, som vid den tiden arbetade huvudsakligen i Storbritannien; Det var inte utformat för att representera ett internationellt nätverk, och det var inte heller utformat för att användas av tusentals människor runt om i världen och att översätta effektivt över marknader och kulturer.

Anpassningen av vår globala positionering och investeringen i den nya visuella identiteten speglar utvecklingen av vårt globala nätverk: ett varumärke som kommer att stå emot konkurrensen; ett varumärke som reflekterar alla Baker Tilly-företagens egenskaper; ett varumärke som visar vår styrka och förmåga; ett varumärke som lever nu och för morgondagen. 

 

Baker Tilly har haft sin logga i nästan 30 år och endast en förändring har gjorts 2006 men annars har den varit  oförändrad.

---
---

Vad innebär detta?

Vad innebär rebrandingen? Vi kommer att flytta från prefix branding till ett enda globalt handelsnamn: Baker Tilly.Vi har försökt att lyfta fram vårt nätverks samarbete och bra relationer. Detta kommer att göra det möjligt för oss att bättre kommunicera vår personlighet. Samtidigt uppdaterar vi vår visuella identitet för att skapa ett globalt utseende. För vissa företag betyder detta en förändring av handelsnamn och en ny visuell identitet. För andra är det helt enkelt en ny visuell identitet. På grund av jurisdiktionsproblem kommer vissa företag att ta på sig det globala utseendet och placeringen som ger dem mycket närmare anpassning till resten av nätverket.

---

Händer det andra saker också? 

Detta projekt och vad det innebär för samtliga 70 kontor och ungefär 600 medarbetare runt om i Sverige är nog det största som händer under 2018/2019 då det kommer ta tid. Vi kommer byta ut hemsidor, skyltar och material på kontoren. Vi på Baker Tilly Mapema kommer byta skyltar och vi kommer att byta hemsida men mer kommer ni som kunder inte att märka. 

 

Självklart är det inte gjort i en handvändning utan ett arbete som kommer pågå under en längre period. Vi hoppas såklart att detta ska medföra ett mer tydligt varumärke i Baker Tilly. Att kunderna ska känna igen sig även om man är kund i Mora eller Halmstad men också att våra kollegor runt om i landet ska känna en större samhörighet.  

---

På sociala media så kan man följa oss mer vad som händer på kontoret och utanför!