När man går ut från restaurangen...

---

Våra värdeord - Engagemang 

Har du fått frågan när du har suttit på en restaurang "hur smakade maten"? Hur många gånger har du låtit det passera förbi och du säger "det var ok" men på vägen ut tänker "dit går jag inte tillbaka". 

Detta är nog ett allt för vanligt förekommande bland alla restaurangbesök som görs varje dag och många restauranger tappar sina kunder utan att man kanske vet vilket fel man gör eller att man kanske inte är så intresserad av sina kunder.  

---

För oss är du viktig! 

Vi har just genomfört en undersökning med våra kunder där dom för andra året i rad får svara på en rad frågor om vad man tycker om oss, mycket kopplat till våra värdeord. 

För att sammanfatta detta så har vi ökat i kundnöjdhet sedan 2016 vilket är roligt. Samt den sammanfattande bilden av oss har också blivit generellt bättre. 

Det som är det mest glädjande i det hela och som hela branschen har som utmaning är att vara proaktiv, vilket våra kunder nu anser att vi är i större utsträckning än tidigare. 

Självklart har även vi bitar som vi behöver jobba på och bara för att kundnöjdheten ökar betyder inte att vi kan luta oss tillbaka och sitta lugnt i båten. Vi kommer bland annat att behöva jobba mycket på våra svarstider där våra kunder inte är helt nöjda med oss. Självklart lyssnar vi på detta och ska vidta åtgärder. 

 

 

Engagemang

Under 2018 kommer vi fortsätta med våra evenemang som har varit otroligt uppskattade, vissa har varit riktade och vissa har varit öppna för dom som har funnit intresse för ämnet. Men innan dess så kommer vi för andra året i rad att skicka ut vår julkalender, varje arbetsdag under december månad fram till julafton kommer du få ta del av denna matnyttiga kalender. 

Självklart kommer vi också att göra en kundundersökning under 2018 men under den senare delen av året. 

Därtill hoppas vi att ni följer oss på Facebook och LinkedIn där ni alltid kan ta del av vad som händer på kontoret. Självklart kommer vi också följa upp med vad vi ska ta för action gällande våra svarstider och har ni förslag eller synpunkter på annat så får ni hemskt gärna höra av er, antingen till er konsult eller till vår Marknadschef Cecilia Lallerman, cecilia@mapema.se

 

---

Följ oss gärna på sociala medier!