Lucka 12 - minnesvärd aktivitet!

---

Nobel 

I lördagskväll genomfördes kanske världens mest kända middag till minne av Alfred Nobel samt för att ära pristagarna. Hur genomför du ett minnesvärt möte med dina potentiella eller befintliga kunder?

Att träffa sina kunder regelbundet är en förutsättning för att bygga långsiktiga relationer, och i en värld där företagen blir mer och mer lika varandra behöver vi sticka ut ur mängden och vara "top of mind" hos våra kunder. För det krävs mer tid och pengar att skaffa nya kunder än att behålla och vårda sina befintliga.

Tänkvärt inför möte med kund - glöm inte att uppdatera dig på vad som händer inom den branschen!  

Har ni satt marknadsplanen för 2017? Om tiden inte finns, eller kanske kunskapen, så kan ni/du höra av er till Cecilia@mapema.se så finns hjälp att få.

---

Att skapa en personas del II

Vår digitala närvaro är ett viktigt fönster mot våra kunder. För att vi ska göra rätt satsningar behöver vi veta vilken roll det digitala bör spela i relationer med vår kund över tid. Då kan vi möta dem på rätt sätt vid rätt tillfälle. 

Frågor att besvara: 

• Hur uppstår medvetenhet om ett behov hos era kunder? 

• Hur söker dem information? 

• Hur och när kommer de i kontakt med oss? 

• Hur utvärderar de oss?

• Hur och när beslutar de om köp?

• Hur stärker vi relationen över tid?

• Hur behåller vi relationen mellan leveranser?

• Hur vinner vi tillbaka dem?

 

• Visste du att 72% av alla 2-åringar i Sverige använder internet? 32% gör det dagligen!

• Visste du att 82% av alla svenskar kopplar upp sig dagligen? 

• När svenskarna rankar informationskällorna på en femgradig skala får internet för första gången högst medelvärde; 3,7 - syns ni när kunden söker information om er?

---

Följ oss på LinkedIn